среда, 2. април 2014.

Bolja organizacija (3.dio)




Kao što sam ranije obećala, evo još jednog posta posvećenog boljoj organizaciji. Pred vama je posljednjih sedam savjeta autora Brajana Trejsija, koji nam mogu olakšati izvršavanje svakodnevnih zadataka! 
  • Motivišite sebe na akciju
Postanite optimista! To je pravilo broj jedan ako želite ostati motivisani! Ako na svijet budete gledali optimistično sve će automatski postati ljepše! Trudite se svakodnevno da postanete najboji igrač u svojoj igri. Prestanite da govrite o stvarima koje ne želite, svoju pažnju usmjerite isključivo na stvari i misli koje biste željeli da vam se dogode, tako ćete ih polako privući u svoj život.

  • Praktikujte kreativno oduglovlačenje
Isplanirajte svoj dan, potom procijenite šta je prioritetno. Bavite se važnim stvarima, a sa manje važnim "odugovlačite", ili ih prebacite nekome drugom da odradi umjesto vas. "Da biste počeli nešto novo, morate da završite ili prestanete da radite nešto staro." Dakle, potrebno je da naučete svjesno odugovlačiti sa nevažnim stvarima kako biste imali više vremena za zadatke koji su od velike važnosti za vaš život i rad.

  • Prvo uradite najteži zadatak
Jedna od najkorisnijih navika koju možete da usvojite kada je u pitanju upravljanje vremenom jeste obavljanjne najprije najtežeg zadatka. Brajan Trejsi predlaže da 21 dan pokušamo unaprijed isplanirati svaki dan, odrediti prioritete, te odlučno prionuti na najteži zadatak, da bi nam ovakav način djelovanja prešao u naviku!

  • Isjeckajte zadatak na parčiće
Veća je vjerovatnoća da nećete odustati ako projekat rasparčate na manje dijelove, nego kada odlučite da prionete na cijeli zadatak odjednom. Ovaj metod vas održava motivisanim, jer čim počnete da radite, imate osjećaj da postižete nešto. Energija i motivacija koju tada osjećate polako će vas odvesti do željenog cilja! Ne odlažite, budite preduzimljivi! Počnite još danas!!!

  • Stvorite velike segmente vremena
Brajan Trejsi tvrdi da "planer podijeljen na dane, sate i minute, organizovan unaprijed, može da bude jedna od najmoćnijih alatki koje povećavaju ličnu produktivnost." Dakle, unaprijed isplanirate svaki dan tako što ćete ga podijeliti na blokove od 30, 60 ili 90 minuta koji će biti namijenjeni samo i isključivo obavljanju određenog zadatka. Tokom trajanja tog "radnog bloka" isključite telefon i sve ostalo što bi vam moglo odvlačiti pažnju.


  • Razvijte osjećaj za hitnost
Nikada neće doći pravi trenutak, nemojte ga uzalud čekati ;)! Pravi trenutak je ODMAH! Osobe koje imaju veliki stepen učinka jesu one osobe koje odvoje vrijeme za planiranje i strategiju, a onda odmah, bez oklijevanja kreću u realizaciju plana! Što se brže odlučite da počnete, brže ćete se kretati, a što se brže krećete, imaćete sve više energije, više znanja i bićete sve sposobniji i kompetentniji u svojoj oblasti. Pa, šta čekate???

  • Koncentrišite se na svaki zadatak
Šta god radili, bilo kakvu odluku donosili, uvijek i svuda imajte svoj cilj na umu! Elbert Habard je samodisciplinu definisao kao "sposobnost da natjerate sebe da uradite ono što je potrebno, onda kada je to potrebno, bez obzira da li vam se to dopada ili ne". Istrajnost predstavlja samodisciplinu u akciji, i sve dok znamo šta nam je prioritet i na tome vrijedno radimo-na pravom smo putu!


Ovo su bili savjeti autora Brajana Trejsija kako da postanemo efikasniji u privatnom i poslovnom životu. Vjerujem da će život postati mnogo organozovaniji ukoliko budemo usvojili barem polovinu njegovih savjeta. Vrijedi pokušati, možda baš tako stvorimo prostora za ispunjavanje svog velikog sna, ma kakav on bio! Ne zaboravite sanjati, jer snovi su energija koja ovaj svijet mijenja nabolje!




Нема коментара:

Постави коментар