уторак, 10. децембар 2013.

Navika godine: 5 tibetanaca

U skladu sa prazničnim raspoloženjem i sve sitnijim brojanjem do Nove, počelo je i sumiranje protekle godine. Ovaj post posvećujem Navici godine, koju sam, ruku na srce, stekla u oktobru 2012. ali kojoj sam ostala vjerna bez pogovora cijele 2013. godine. Riječ je o 5 veoma jednostavnih joga vježbica kojima započinjem svaki dan.

Vjerovatno ste negdje imali prilike čitati o vježbama "pet tibetanaca", jednostavnim ritualima koji pomažu u očuvanju mladosti i vitalnosti. Ja sam "tibetance" otkrila zahvaljujuči knjizi "Fontana mladosti", koju možete pročitati ovdje. Ukratko, radi se o pet jednostavnih vježbica koje se svakodnevno ponavljaju (dozvoljeno je preskočiti samo jedan dan u sedmici). Prve sedmice se vježbe izvode po tri ponavljanja, i svake sljedeće broj ponavljanja se povećava za 2, sve dok se ne dostigne maksimun od 21 ponavljanja. Divna stvar kada je praktikovanje ovih rituala u pitanju jeste da vrlo lako prelaze u naviku, a pošto se polazi od samo tri ponavljanja, nemate osjećaj da radite neke strašne vježbe, pa tako ni prostora da zabušavate :)! Osim toga, vježbe su krajnje jednostavne, te su pogodne i za starije osobe.




Prema knjizi "Fontana mladosti" praktikovanje ovih rituala dovodi energiju u prirodan balans i "uravnotežuje korišćenje univerzalne energije". Knjiga predlaže još neke promjene u životnim navikama, a sve sa ciljem da se produži mladost i poboljša kvalitet života. Iskrena da budem, ja sam od svega usvojila samo vježbice, a vi odabrite šta već prija vašem senzibilitetu. Predlažem da pogledate ovaj video, ja sam pomoću njega počela. Vidjela sam nedavno i da je Hana sa bloga cyber bosanka pisala o ovim vježbicama i njeno iskustvo je takođe pozitivno, čak smo i "učile" sa istog videa :)). Takva su iskustva i svih iz mog okruženja koje sam "navukla" na "tibetace".


Moja iskrena preporuka je da date šansu ovim vježbicama, jer zaista ne oduzimaju mnogo vremena, a možete se baš pozitivno iznenaditi rezultatima! 




2 коментара:

  1. Dajem sansu!
    Volim yogu i radila sam je par godina… ali nisam bas redovna i nikako ne mogu da odrzm kontinuitet.
    Citala sam da je bitno kod stvaranja novih navika da se ide malim koracima / baby steps…
    pa bas zbog toga sto je jednostavno pokusat cu.

    Volim zdrav zivot i zdrave navike. Hvala na preporuci!

    ОдговориИзбриши
  2. Drago mi je ako sam te podstakla na vježbanje ;))! I ja se bavim jogom, ali ove jednostavne vježbice mi pomažu da ostanem disciplinovana i radim svaki dan jer zaista oduzimaju minimum vremena, a daju maksimum zadovoljstva jer svaki dan učiniš nešto divno za sebe! Namaste:))!

    ОдговориИзбриши